چگونگی تهیه شیشه پاک‌کن خانگی

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

انواع مختلفی از شیشه‌پاک‌کن در بازار موجود هستند؛ اما می‌توانید در خانه با ساده‌ترین روش‌ها شیشه‌پاک‌کن تهیه کنید. چند روش برای تهیه شیشه‌پاک‌کن خانگی وجود دارد. ساده‌ترین شیشه‌پاک‌کن خانگی ترکیبی از سرکه سفید و آب است. سرکه مؤثر در از بین بردن کف صابون، چربی و کپک است. استیک اسید (سرکه) میکرب و باکتری‌ها را می‌کشد، همچنین بوزدایی می‌کند و غیر سمی است. برخی پیشنهاد می‌دهند اضافه‌کردن چند قطره مایع ظرفشویی به مخلوط، می‌تواند بوی خوشایندی را ایجاد کند.
همچنین مخلوطی از یک فنجان آب (۲۴۰ میلی‌لیتر)، یک فنجان ایزوپروپیل الکل  و یک قاشق غذاخوری سرکه سفید (۳۰ میلی‌لیتر) ترکیب مؤثری برای تمیز کردن شیشه است. در نهایت مورد سوم برای تهیه شیشه‌پاک‌کن خانگی جایگزین کردن یک قاشق غذاخوری (۳۰میلی‌لیتر) سرکه سفید در دستورالعمل قبلی با یک قاشق غذاخوری آمونیاک است.
اگر شیشه‌پاک‌کن خانگی تهیه می‌کنید؛ چند دستورالعمل ایمنی وجود دارد. یک بطری اسپری‌کننده برای تهیه این مایع خریداری کنید، این بطری را دور از دسترس کودکان نگه دارید. بهتر است موادی که در تهیه این شیشه پاک‌کن استفاده کردید روی بطری بنویسید. ایزوپروپیل و آمونیاک هر دو سمی هستند.

به یاد داشته باشید که هرگز هیچ سفید کننده‌ای را با شیشه پاک‌کن خانگی مخلوط نکنید. ترکیب سفید کننده و آمونیاک سمی را تولید می‌کند که کشنده است. سفید کننده همیشه باید جدا از دیگر پاک‌کننده‌ها باشد.
تهیه شیشه‌پاک کن خانگی یک فرایند نسبتا ساده است. مواد تشکیل دهنده را به خوبی ترکیب کنید و از تماس با پوست و چشم خودداری کنید.

Facebooktwitterlinkedinrssyoutube
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *