اسید اولئیک

خرید اسید اولییک
امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

اسید اولئیک (به انگلیسی: Oleic acid) اسید چربی با فرمول شیمیایی C۱۸H۳۴O۲ است؛ که جرم مولی آن ۲۸۲٫۴۶۱۴ g/mol می‌باشد. شکل ظاهری این ترکیب، مایع روغنی زرد کمرنگ یا مایل به قهوه‌ای است. این اسید چرب با یک پیوند غیراشباع در بسیاری از جانوران و روغن‌های گیاهی یافت می‌شود.

کاربرد اسید اولئیک در صنایع غذایی :

تولید کنندگان مواد غذایی غالبا با تمرکز بر روی فواید سلامتی این چربی با افزودن آن به سس سالاد، محصولات پخته شده، و طیف وسیعی از غذاهای آماده، معمولا به عنوان جایگزینی برای چربی های حیوانی مانند کره و یا روغن خوک سرمایه گذاری میکنند.

کاربرد اسید اولئیک در تولید مکمل های دارویی :

اسید اولئیک غالبا قسمتی از درمان های هومیوپاتی برای کاهش کلسترول می باشد.
اسید اولئیک ممکن است بسته به تشخیص پزشک و نیازهای بیمار، به شکل کپسول تجویز گردد و یا ممکن است به بیماران برای اضافه کردن منابع طبیعی تر به رژیم غذایی خود توصیه گردد.
اسید اولئیک یک ماده کلیدی در روغن لورنزو است که یک دارو برای جلوگیری از پیشرفت بیماری به نام adrenoleukodystrophy) ALD) اختلال در سیستم عصبی بدن می باشد.

کاربرد اسید اولئیک در صنایع آرایشی و بهداشتی :

تعداد چربی بالا اسید اولئیک آن را یک مرطوب کننده بزرگ می سازد به طوری که تعدادی از شرکت های لوازم آرایشی و بهداشتی آن را به لوسیون ها و صابونهای ارایشی خود اضافه کرده تا توانایی خود را برای تولید محصولات مناسب برای تغذیه پوست بالا ببرند.
اسید اولئیک اغلب قادر خواهد بود به سطح لایه های زیرین پوست نفوذ کرده و منجر به حفظ رطوبت طولانی مدت در سطح پوست خواهد شد.
در حالی که لوسیون و کرم های عادی ممکن است روی سطح پوست بنشیند.
این اسید میتواند با اسید چرب امگا ۹ که نفوذ عمیق تری دارد ترکیب شود و نتایج رضایت بخش تری ایجاد نماید که غالبا قیمت بیشتری هم دارد.

شرکت اکسین شیمی اقدام به تولید نوع حیوانی این محصول نموده است در بشکه های ۲۰۰ کیلوگرمی و به صورت تناژ در مخازن ۱ تنی قابل ارائه میباشد .

دانلود آنالیز اسید اولئیک

Oleic acid
Difination
Light yellowish liquid materials.
Widely used in textile and leather industries.
Also used in the manufacture of chemical intermediates, lubricants, and alkyd resins.

مطالب مشابه:

https://www.oxinchemistry.ir/tag/%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-hpmc/

Facebooktwitterlinkedinrssyoutube
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

3 comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *