آنتی اكسيژن

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

آنتی اكسيژن و  آنتی اسكيل

  خصوصیات ویژه ماده آنتی اکسیژن (اکسیژن زدا )

معمولاً اکسیژن محلول در آب تغذیه دیگهای بخاربایستی حذف گردد و در اکثر صنایع به این منظور از دی ارایتور استفاده می گردد . لازم به توضیح است که راندمان این دستگاهها صد در صد نمی باشد و همیشه درصدی از اکسیژن وارد سیستم شده و باعث خوردگی در سطوح لوله های تاسیسات می گردد لذا در کلیه صنایع باید از مواد آنتی اکسیژن استفاده گردد و همیشه به مقدارچند PPM بايد در دیگ باقی مانده داشته باشد .
کلیه مواد آنتی اکسیژن موجود در فاصله زمانی بین  ۸ الی ۱۰ ساعت اکسیژن موجود را حذف می نمایند و این درحالی است که ماده آنتی اکسیژن تحت عنوان DSB در فاصله زمانی ۳۰ ثانیه بطور کامل اکسیژن موجود را حذف می نماید و عملکرد و کارایی سریع آن نیز به تائید پژوهشکده صنعت نفت رسیده.
ضمناً ماده آنتی اكسيژن دیگری تحت عنوان  نیز توسط این موسسه تولید شده که این ماده علاوه بر حذف سریع اکسیژن از TDS نیز جلوگیری می نماید.

 ماده اكسيژن زداي ( آنتی اكسيژن )نوع ۱

ماده اكسيژن زداي ( آنتی اكسيژن ) DSB ARTA كه برپايه تركيبات سديم سولفيت غنی شده بوده و بر اساس جدول ASTMD888-99 متد B خواهد بود و تزريق آن هم بر اساس ميزان اكسيژن محلول درآب تغذيه افزايش يا كاهش خواهد يافت اشكال ماده فوق نسبت به تزريق هيدرازين ايجاد TDS مي باشد جهت رفع مشكل فوق دوز باقي مانده در آب ديگ ها ( ppm 60 – ۳۰ ) مي باشد كه مي توان زير ppm 3-1 نگه داشت وماده فوق تا فشار psi 900 مقاومت داشته وتجزيه نمي گردد مانند هيدرازين سمی و سرطان زا نمی باشد و قيمت ماده فوق چند برابر كمتر از هيدرازين می باشد. اين ماده  كيسه های ۲۵ كيلویی ارائه خواهد شد .

  آنتی اكسيژن نوع ۲

آنتی اكسيژن نوع ۲ بر پايه آمين ها بوده و جايگزين هيدرازين كه غير سمی بوده و عدم TDS در بويلر و بر اثر تجزيه تبديل به تركيبات باز دارنده در آب مقطر برگشتي خواهد شد و اكسيژن زدايی براي ديگ هاي بخار با فشار بالاي psi 900 نيز قابل استفاده اند وبسته بندی آن در بشكه هاي ۲۰۰ كيلو گرمی می باشد .

ضمناً ماده نیزجهت حذف سریع اکسیژن و کاهش TDS  طراحی شده که پس از مراحل آزمایشگاهی به مرحله تولید خواهد رسید.

Facebooktwitterlinkedinrssyoutube
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *