روغن نارگیلcoconut oil

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

روغن نارگیلcoconut oil برای سلامت بسیار مفید است. مصرف روغن نارگیل باعث کاهش وزن می شود.مصرف این روغن برای بیماران دیابتی ضرری ندارد و قند خون را نیز تنظیم می کند.این روغن جذب کلسیم و منیزیم بدن را بیشتر می کند و برای سلامت دندان و استخوان مهم است.برای زنان میانسال که دچار پوکی استخوان شده اند، مفید است.اگر چه حاوی چربی اشباع شده است، اما برای بدن ضرری ندارد.با باکتری های مضر و بیماری ها مقابله می کند و در نتیجه سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.به عملکرد تیروئید کمک می کند.به روند سوخت و ساز بدن سرعت می بخشد.روغن نارگيل يکي از بهترين موادمغدي موجود براي تغذيه موها است. اين ماده به رشد سالم موها کمک کرده و به آنها شفافيت و زيبايي مي بخشد. ماساژ مداوم سر با روغن نارگيل، شوره وشپش سر را از بين مي بردف حتي اگر پوست سر شما خشک باشد.به جلوگيري از ايجاد لک يا ساير آسيب هايي که با بالا رفتن سن يا قرار گرفتن در معرض آفتاب ايجاد مي شود نيز کمک مي کند. به محکم تر کردن بافت پيوندي کمک کرده که درمقابل بر جلوگيري از ايجاد چين و چروک روي پوست نيز تاثير دارد. اين روغن آسيب ناشي از نورخورشيد را کاهش مي دهد زيرا سريعاً جذب پوست و بافت هاي سلولي زير آن مي شود. استفاده از روغن نارگيل به طور مرتب باعث نرم تر شدن پوست و ايجاد براقيتي سالم روي آن مي شود.

روغن نارگیل، نوعی چربی اشباع شده است که از میوه درخت نارگیل به دست می‌آید. از این روغن در تهیهٔ مواد آرایشی بهداشتی و همچنین در غذاها استفاده می‌شود. این روغن سرشار ازلوریک اسید (نوعی اسید چرب با زنجیره متوسط) می‌باشد. روغن نارگیل‌های هیدروژنه نشده معمولاً بین دمای ۲۲ تا ۲۴ درجه سانتی گراد ذوب می‌شوند. روغن نارگیل بین دیگر انواع روغن از همه پایدارتر است و بین روغن‌های مخصوص سرخ کردن، حرارت لازم برای سوختن روغن نارگیل از همه روغن‌ها بالاتر است. بنابراین، حتی در دماهای بالا هم این روغن نمی‌سوزد و دود از آن بلند نمی‌شود.

برخی متخصصین تغذیه عقیده دارند که روغن نارگیل، سرعت سوخت و ساز بدن را بالا می‌برد و بنابراین، از وزن افرادی که از این روغن استفاده می‌کنند کاسته می‌گردد. برخی پژوهش‌ها هم نشان داده‌اند که مصرف روغن نارگیل، خطر ابتلا به سرطان سینه را در خانم‌ها کاهش می‌دهد. با وجود این، برخی از پژوهشگران باور دارند که روغن نارگیل در هر حال، نوعی چربی اشباع شده است و حتی مصرف مقدار کمی از آن، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد. همچنین طی آزمایشی که بر روی موش‌ها انجام شده، مشخص شده است که آسیب‌های جدی به پوست وارد می‌آورد. روغن نارگیل یکی از بهترین مواد مغذی مو است و باعث رشد مو و براقی آن می شود. ماساژ منظم پوست سر با روغن نارگیل از شوره سر جلوگیری می کند. همچنین پروتئین های لازم برای تغذیه موهای آسیب دیده را نیز فراهم میکند. به همین دلیل بعنوان روغن مخصوص مراقبت از مو در بسیاری از محصولات حالت دهنده مو و کرم های ضد شوره مورد استفاده قرار می گیرد. تاثیر روغن نارگیل بر موی سر] بزرگ‌ترین تولید کنندهٔ روغن نارگیل در جهان، کشور فیلیپین است که صادرات این روغن، ۷ درصد از کل درآمد صادراتی این کشور را تشکیل می‌دهد.روغن نارگیل یک روغن خوراکی استخراج شده از هسته یا گوشت نارگیل بالغ درو شده از درخت نارگیل است . تقاضای کاربردی مختلفی در غذا ،دلرو و صنعت دارد .به علت بالا بودن ظرفیت چربی اشباع آن، با اکسیژن به آهستگی ترکیب میشود و بدین گونه در اسید سازی پایدار است و به صورت ۲ سال بدون اینکه فاسد شود پایدار باقی میماند. خیلی از سازمان های سلامتی در برابر سوختن میزان بالای روغن نارگیل از دست رفته به سطح بالای چربی اشاع آن توصیه کرده اند.روغن نارگیل میتواند در طول پرورش به صورت خشک یا مرطوب استخراج شود. جریان خشک نیازمند این است که گوشت نارگیل از پوسته جدا شود و به وسیله آتش ،نور خورشید یا تنور تا مغز نارگیل خشک شود .مغز نارگیل حل میشود و به وسیله حلال با پرتعیین بالا و خمیر فیبر بالا ارائه میشود.مات آن کیفیت ضعیفی برای مصرف انسان دارد و به جای غذا به پستانداران ،نشخوار کنندگان داده میشوددر این میان هیچ گونه پروسه ای برای استخراج پرتئین از مالت وجود ندارد .پرتین روغن استخراج شده از مغز نارگیل در پروسه استخراج کم میشود

همه ی پروسه های مرطوب از نارگیل کال نسبتاً خشک استفاده میشود .پرتئین در نارگیل یک عصاره از روغن و آب میسازد .بیشترین مرحله ی گیج کننده در شکستگی عصاره به بیهوده یافتن روغن است .این به عنوان تاخیر دهنده در فساد استفاده میشده است اما باعث ایجاد تغییر رنگ در روغن میشود و این اقتصادی نیست. در تکنیک های مدرن از سانترفیوژ استفاده میکنند پروسه خشک با دوام تر از پروسه مرطوب است که در قیمت بازار ۱۰-۱۵ % پایین تر می آید ،حتی با اینکه با تلفات و فساد در پروسه خشک مقایسه شده است , بعلاوه پروسه مرطوب نیازمند سرمایه گذاری در تجهیرات و انرژی است که موجب عملکرد بالا میشود .محصولات شایسته نارگیل یک تفاوت پر معنی در سودمندی پروسه ساخت روغن میسازد.

مغر نارگیل درست شده از مغز خام بسیار سخت است و کار با آن باعث محصول نامرغوب و قیمت پایین حاصل میکند. در روغن نارگیل از هگزان به عنوان حلال برای استخراج ۱۰% بیشتر رغن استفاده میشود .سپس روغن برای جا بجا کردن اسید چرب آزاد تصفیه میشود استفاده از پروسه های دیگر باعث افزایش عمر میشود. مغز نارگیل با ظرفیت زیر ۶%رطووبت و نگهداری ظرفیت رطوبت روغن زیر ۲/. درصد ،حرارت دادن روغن تا ۱۳۰-۱۵۰ درجه سانتی گراد ( ۲۶۶-۳۰۲ فارنهایت) و اضافه کردن نمک و سیتریک اسید به آن استفاده میشود . روغن نارگیل دست نخورده (vco) گوشت تازه نارگیل بدست می آید . تولید آ از گوشت تازه نارگیل از بین بردن لایه ها و شستشو را راحت تر میکند و سپس در هر آسیاب مرطوب یا خشک استفاده میتوان کرد همچنین میتوان از گوشت تازه و خورد شده و خشک شده به ظرفیت رطوبت ۱۰-۱۲ %استخراج کرد . استخراج آن شیر نارگیل لکه های ریز نارگیل و مخلوط آن با آب را در بر دارد . شیر میتواند در طول ۳۶-۴۸ ساعت مخمر شود . مورد دیگر این است که برای استفاده ی روغن از محصول شیر نارگیل از یک سانترفیوژ میکنند. RBD برای تصفیه کردن ،سفید کردن و گند زدایی استفاده میشود.روغن RBDاز مغز هسته نارگیل ساخته میشود. برخلاف روغن نارگیل دست نخورده ،روغن نارگیل تصفیه شده هیچ گونه عطر وطعمی ندارد. روغن RBDبرای پختن غذا , تبلیغات غذایی،تزعین ،صنعت ودارویی مصرف میشود .

Virgin coconut oil
Production Type : Cold pressed method
Processing Method : Centrifugal method
Product Description
۱.Virgin Coconut Oil is rich in medium chain fatty acids, particularly Lauric Acid. Lauric acid is the same fatty acid found in mother’s milk that provides immunity to babies. Among the benefits of VCO ( Virgin Coconut oil ) are it promotes weight-loss by increasing metabolism, boosts the immune system, it has anti-bacterial and anti-viral properties and it has good moisturizing properties as well.
۲.VCO (Virgin Coconut oil) may be taken internally as a food supplement. Used for cooking or baking, applied topically as a moisturizer for the skin and hair, and may be used as a base oil for many cosmetic products like soaps and creams (and since our VCO (Virgin Coconut oil) is cold processed , it will produce pure white and unscented beauty products without the burnt smell and brownish color of heated coconut oil).
۳.VCO Virgin Coconut Oil (VCO) has been found to be beneficial for health, in general, and to fight a number of illnesses.
۴.A daily dose of one tablespoons of VCO will also benefit healthy individuals by strengthening the immune system. VCO covers the body’s daily nutritional requirements while revving up the metabolism, resulting in natural weight loss with long-term use.

Facebooktwitterlinkedinrssyoutube
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *